Ambacht

Marketing is geen kunst

8 juni 2020 | Open inschrijving

Doel
Natuurlijk verras jij klanten graag met nieuwe producten, vernieuwende concepten of opvallende communicatie. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat alle nieuwe ideeën blijven passen bij de identiteit van jouw bakkerij. Met andere woorden hoe ontwikkel je vanuit een concept in plaats van het volgen van losse op zich staande ideeën. Hoe kom je vanuit een idee tot de uitwerking en de introductie van het nieuwe product of concept.

Marketing is geen kunst, maar een vaardigheid die prima te leren is.

Inhoud
    
     Deel 1)
         Achtergrond

  • Wat kun je met marketing
    • Wat is een SWOT-analyse, en wat kun je met de uitkomsten?
    • Wat zijn de kansen, en hoe zet je ambitie om in strategie.
    • Wat kun je met communicatie?
      •  Het inzetten van communicatiemiddelen.
    • Wat kun je met branding?
      • Waarom doe je wat je doet?
    • Hoe ontwikkel je een concept, gebruikmakend van bovenstaande tools?
       
      Deel 2)
      Leren creëren
      • Creativiteit is een middel.
      • Verkopen van je concept.
      • Marketing P's gebruiken

    • Deel 3)
      Aan de slag
      • Met marketing, communicatie, branding of het ontwikkelen van een nieuw concept.
      • Het maken van een plan.
      • Hoe en met wie werk je samen.
    • Deel 4)
      • Bijsturen na introductie.
      • Executie van een concept.
      • Communicatie is een wapen, maar hoe gebruik je het?
      • Presenteren van plan of concept door de deelnemers.
      • Communicatie als wapen

Duur
4 dagdelen.

Doelgroep 
Ondernemers,  bedrijfsleiders, productontwikkelaars ambachtelijke bakkerij.

Trainer
Ivo van Dijkhuizen
Een carrière aan ervaring als marketing consultant, met als specialisatie de bakkerijbranche. Gewerkt voor diverse retailers, grondstofleveranciers en cateraars in Nederland, tot molens en bakkers in het buitenland. Mijn toegevoegde is te werken vanuit een inspirerende en creatieve invalshoek. ‘Je kunt je beter richten op het creëren van nieuwe markten dan bestaande markten te delen.’

Manier van werken
Productontwikkelaars en marketeers horen hand in hand op te trekken. Het gaat om elkaar aanvoelen, de markt aanvoelen en de juiste timing aanvoelen. Allemaal zaken die je niet kunt leren maar wel moet kunnen als marketeer. In hoeverre lost je concept of product een probleem op of in hoeverre voeg je emotionele waarde toe. Dat is het verschil tussen ‘ I need it’ en ‘I want it. ‘Maak je verhaal niet te ingewikkeld, dan begrijpt de klant het tenminste ook.’

Kosten
Op deze training zit een subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf.
De training kost per deelnemer € 830,-. Na aftrek van de subsidie Sociaal Fonds Bakkersbedrijf kost deze per deelnemer € 456,50,-  excl. BTW.

Data
08-06-2020 van 13:30 tot 16:30 uur
15-06-2020 van 13:30 tot 16:30 uur
22-06-2020 van 13:30 tot 16:30 uur
29-06-2020 van 13:30 tot 16:30 uur
Locatie: DynaHouse Nieuwegein

Certificaat
Aan het eind van de training ontvangt iedere deelnemer een door de branche erkend NBA certificaat.

Vragen
Voor vragen over deze training kunt u contact opnemen met één van onze accountmanagers:
André Wijnhorst a.wijnhorst@nba-opleiding.nl of 06-50 898 946
Jasper van Dongeren j.van.dongeren@nba-opleiding.nl of 06-50 580 453


Marketing is geen kunst


Voor Ambachtelijke bakkers
4 dagdelen
8 juni 2020


Open inschrijving

€ 456,50 per persoon

Misschien ook interessant voor jou:

Ambacht, Industrie

Praktijkbegeleider

Voor data klik door naar informatie

Wil je werken aan de toekomst van het bakkersvak? Wil je dat doen door leerlingen op te leiden?

Industrie, Ambacht

Kwaliteitsmanagement

Startdatum in overleg

De training kwaliteitsmanagement helpt je bij het structureren van het proces dat voorafgaat aan het eindproduct.

Verkoop, Industrie, Ambacht

Leidinggeven op de werkvloer

9 september 2020

Is leidinggeven in jullie bedrijf ook zo belangrijk? Wil je medewerkers inspireren en motiveren?

< Je bent bij 1 van >

Incompany en maatwerk

Zijn er binnen jouw organisatie
meerdere medewerkers met
ongeveer dezelfde leervraag? Een
incompany groepstraining is de
ideale optie.

customer service